Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dobrovolnictví seniorů
Švihová, Jitka ; Frič, Pavol (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Tereza (oponent)
Diplomová práce zkoumá dobrovolnické aktivity seniorů. Zaměřuje se na intenzitu a charakter dobrovolnictví seniorů. V teoretické části vymezuje související pojmy jako formální a neformální dobrovolnictví, stáří, a nastiňuje teorii životního cyklu. Práce se zabývá dobrovolnictvím seniorů v souvislosti s teorií životního cyklu. Empirická část pracuje se sekundární faktorovou analýzou kvantitativních dat vedené na pozadí teorie životního cyklu. Cílem práce je nabídnout odpovědi na výzkumné otázky týkající se intenzity a charakteru dobrovolnictví seniorů a poskytnout tak náhled na současné dobrovolnictví seniorů v České republice.
Hledání hranice dospělosti v perspektivě životního cyklu
Voráčková, Barbora ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Ochrana, František (oponent)
Tato diplomová práce se soustředí na téma přechodu z vysoké školy na trh práce, které je spojené s nabytím plné dospělosti. Nabytí plné dospělosti je dále provázeno překročením dalších tradičních milníků, jakými jsou osamostatnění se od rodiny, a to jak po finanční, tak po residenční stránce. Dále vstup do manželství a rodičovství. Důležité jsou také proměny vnitřního vnímání životní role. Práce je postavena na teorii životního cyklu, jelikož se zabývá fázemi lidského života a dále na Arnettově (2000) teorii vynořující se dospělosti, která předpokládá vznik nové životní fáze mezi adolescencí a dospělostí. Za účelem sběru výzkumných dat bylo uskutečněno 22 rozhovorů s 11 magisterskými studenty v posledním ročníku studia. Rozhovory se konaly ve dvou fázích, jedna před tím, než respondenti ukončili studium a druhá s odstupem asi 9 měsíců. Cílem bylo zjistit, jak respondenti vnímají svou životní roli, co pro ně znamená dospělost a jaké problémy provází překračování milníků tradičně spojovaných s nabytím dospělosti. Respondenti souzněli s konceptem vynořující se dospělosti a úplná dospělost pro ně znamenala zejména přijmout plnou zodpovědnost. Tradiční milníky vnímaly také jako relevantní, vstup do manželství a rodičovství nevnímali jako zásadní pro nabytí dospělosti, ale jako její finální fázi....
Mladí lidé s postižením v pěstounské rodině
Holasová, Petra ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Latimier, Camille (oponent)
Předkládaná diplomová práce představuje výsledky výzkumu zaměřeného na mladé lidi s postižením, kteří vyrůstali v pěstounské rodině. Cílem výzkumu je nahlédnout na život těchto lidí z jejich vlastního úhlu pohledu a zmapovat jejich životních zkušenosti. Výzkum se zaměřuje na problematické oblasti jejich života a překážky, které jim brání v dosažení určitých cílů. Práce vychází z analýzy rozhovorů s pěti respondenty na základě Life Course Theory (teorie životního příběhu). Klíčová slova: mladý člověk, člověk s postižením, pěstounská rodina, Life Course Theory
Dobrovolnictví seniorů
Švihová, Jitka ; Frič, Pavol (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Tereza (oponent)
Diplomová práce zkoumá dobrovolnické aktivity seniorů. Zaměřuje se na intenzitu a charakter dobrovolnictví seniorů. V teoretické části vymezuje související pojmy jako formální a neformální dobrovolnictví, stáří, a nastiňuje teorii životního cyklu. Práce se zabývá dobrovolnictvím seniorů v souvislosti s teorií životního cyklu. Empirická část pracuje se sekundární faktorovou analýzou kvantitativních dat vedené na pozadí teorie životního cyklu. Cílem práce je nabídnout odpovědi na výzkumné otázky týkající se intenzity a charakteru dobrovolnictví seniorů a poskytnout tak náhled na současné dobrovolnictví seniorů v České republice.
Podpora rodin dětí s Aspergerovým syndromem
Rábová, Kateřina ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Duškov, Ivan (oponent)
Bakalářská práce PODPORA RODIN DĚTÍ S ASPERGEROVÝM SYNROMEM Kateřina Rábová ABSTRAKT Tato práce se zaměřuje na to, jaká podpora je ze stran státu věnována rodinám s dětmi, kterým byl diagnostikován Aspergerův syndrom. Aspergerův syndrom je lehčí porucha autistického spektra. Jedinci s tímto postižením často selhávají v komunikaci s vnějším prostředím a mají potíže v navazování sociálních vztahů, což může mnohdy vést až k jejich sociální exkluzi. Je proto důležité aby se jim dostalo určité sociální pomoci ze strany státu. Práce proto nejdříve popisuje, jak by takováto pomoc měla vypadat, konkrétně jaké principy by měla reflektovat, jak by měla být nastavena, a to vše na základě teze teorie životního běhu. Dále práce popisuje, v jaké podobě je sociální pomoc této cílové skupině k dispozici v současné době. Postupně jsou v práci rozvedeny příspěvky a sociální služby, které mohou rodiny dětí s Aspergerovým syndromem využívat a podmínky jejich čerpání. Na závěr na základě údajů získaných výzkumem autorky práce je uvedeno, jak tato sociální pomoc u rodin vypadá v praxi a jak ji tyto rodiny samy hodnotí.
Mladí lidé s postižením v pěstounské rodině
Holasová, Petra ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Latimier, Camille (oponent)
Předkládaná diplomová práce představuje výsledky výzkumu zaměřeného na mladé lidi s postižením, kteří vyrůstali v pěstounské rodině. Cílem výzkumu je nahlédnout na život těchto lidí z jejich vlastního úhlu pohledu a zmapovat jejich životních zkušenosti. Výzkum se zaměřuje na problematické oblasti jejich života a překážky, které jim brání v dosažení určitých cílů. Práce vychází z analýzy rozhovorů s pěti respondenty na základě Life Course Theory (teorie životního příběhu). Klíčová slova: mladý člověk, člověk s postižením, pěstounská rodina, Life Course Theory

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.